- Katılım
- 29 Nis 2026
- Mesajlar
- 594
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 0
İçişleri Bakanlığı, bugün yaptığı resmi açıklama ile kamuoyunda dikkat çeken bir kararı duyurdu. İstanbul Adalar Belediye Başkanı Ali Ercan Akpolat ve Mersin Silifke Belediye Başkanı Mustafa Turgut, bakanlık tarafından alınan kararla görevlerinden uzaklaştırıldı. Bu idari karar, yerel yönetimler üzerindeki denetim mekanizmalarının işletilmesi kapsamında hayata geçirildi.
Bakanlıktan yapılan bildirimde, görevden uzaklaştırma kararlarının ilgili kanun ve yönetmelikler çerçevesinde alındığı belirtildi. Söz konusu kararın, her iki belediye başkanı hakkında İçişleri Bakanlığı müfettişleri tarafından yürütülen inceleme ve soruşturmaların sağlıklı bir şekilde devam edebilmesi amacıyla geçici bir tedbir olarak değerlendirildiği ifade edildi. Bu türden idari tedbirler, genellikle yürütülen soruşturmaların selameti açısından mevzuatça öngörülen bir uygulama niteliği taşımaktadır.
Adalar ve Silifke belediyelerinde yerel yönetim hizmetlerinin aksamaması adına bundan sonraki süreçte, ilgili yasal düzenlemeler kapsamında vekaleten görevlendirmelerin yapılacağı bildirildi. İçişleri Bakanlığı'nın, alınan görevden uzaklaştırma kararlarının gerekçelerine dair daha detaylı açıklamalarda bulunması ve ilgili hukuki süreçleri kamuoyu ile paylaşması beklenmektedir.